Monday, November 13, 2006

Panalangin

Panalangin ko sa habang buhay
Makapiling ka Makasama ka
Yan ang panalangin ko

At hindi papayag ang pusong ito
Mawala ka sa 'king piling
Mahal ko iyong dinggin

Wala nang iba pang mas mahalaga
Sa tamis na dulot ng pag-ibig natin dal'wa
At sana nama'y makikinig ka
Kapag aking sabihing minamahal kita

Panalangin ko sa habang buhay
Makapiling ka Makasama ka
Yan ang panalangin ko

At hindi papayag ang pusong ito
Mawala ka sa 'king piling
Mahal ko iyong dinggin

Wala nang iba pang mas mahalaga
Sa tamis na dulot ng pag-ibig natin dal'wa
At sana nama'y makikinig ka
Kapag aking sabihing minamahal kita

Panalangin ko sa habang buhay
Makapiling ka Makasama ka
Yan ang panalangin ko

At hindi papayag ang pusong ito
Mawala ka sa 'king piling
Mahal ko iyong dinggin

Panalangin ko sa habang buhay
Makapiling ka Makasama ka
Yan ang panalangin ko

At hindi papayag ang pusong ito
Mawala ka sa 'king piling
Mahal ko iyong dinggin

Panalangin ko sa habang buhay
Makapiling ka Makasama ka
Yan ang panalangin ko


"Panalangin"
-Apo Hiking Society

5 comments:

Marieseda said...

English please

k a r e n said...

LOL!

It's a very simple song but I like it.. I'll translate it for you sometime..=P

k a r e n said...

Roughly translated,it says:

"I pray that I spend my entire life with you,
To be with you is what I pray for.

To lose you is something that my heart would never allow
My love, hear me

There is nothing more important
Than the love we share
And I hope you are listening when I tell you I love you"

The translation sucks a bit and it really is better understood in Filipino. There are some sentiments in the song that just can't be translated. The words are just repeated all throughout the song. =P I'll let you listen to it sometime.

Sj said...

I love that about languages..the untranslatable parts I mean.. it is so fascinating!

k a r e n said...

Me too!

There are a lot of things that I find are better said in Filipino because it's just not the same if I say it in English. Sometimes I almost feel like I have a different personality when I'm speaking in Filipino. I once told Jerry it is better to reprimand kids in Filipino... you can really tell when your parents are upset with you. LOL